sâmbătă, 30 aprilie 2016

De trei ori pe zi

În urma celor de mai sus, împăratul Darius a scris porunca şi oprirea. Când a aflat Daniel că s-a iscălit porunca, a intrat în casa lui, unde ferestrele odăii de sus erau deschise înspre Ierusalim, şi de trei ori pe zi îngenunchea, se ruga şi lăuda pe Dumnezeul lui, cum făcea şi mai înainte. Atunci oamenii aceştia au dat năvală în casă şi au găsit pe Daniel rugându-se şi chemând pe Dumnezeul lui. (Daniel 6:9-11)

Împăratul a scris porunca și oprirea: „nimeni să nu mai înalțe rugăciuni către Dumnezeu”. Asta este lupta expresă a diavolului în ce-i privește pe creștini. Jucați-vă de-a creștinismul cât doriți, dar nu vă mai rugați. Nu-mi vine să cred că biserica din care am făcut parte a închis ușile rugăciunii de luni seara. Acum 4-5 ani se strângeau până la 80 de suflete (din care și mulți tineri) să se închine, să strige la Dumnezeu și să cheme Numele Domnului. Astăzi nu mai este niciun doritor. Porțile sunt închise și zăvorâte. Diavolul a scris porunca și oprirea, și biserica s-a conformat. E cumplit.

Odaia de sus

Daniel avea o odaie, sus, cu ferestrele deschise către Ierusalim. Acela era locul lui de rugăciune. Și prorocul Habacuc avea locul lui: „M-am dus la locul meu de strajă şi stăteam pe turn ca să veghez şi să văd ce are să-mi spună Domnul şi ce-mi va răspunde la plângerea mea.” (Habacuc 2:1) Și Domnul Isus obișnuia să se retragă pentru rugăciune: „După ce a dat drumul noroadelor, S-a suit pe munte să Se roage, singur la o parte. Se înnoptase, şi El era singur acolo.” (Matei 14:23). Petru, de asemenea, căuta să fie singur cu Dumnezeu pentru rugăciune: „Petru s-a suit să se roage pe acoperişul casei, pe la ceasul al şaselea.” (Faptele apostolilor 10:9)
Și învățătura Domnului Isus pentru ucenicii Lui este: „Ci tu, când te rogi, intră în odăiţa ta, încuie-ţi uşa şi roagă-te Tatălui tău, care este în ascuns; şi Tatăl tău, care vede în ascuns, îţi va răsplăti.” (Matei 6:6)
Ai și tu locul tău de rugăciune, cămăruța ta sau pătrățica ta de mochetă unde să îngenunchezi înaintea lui Dumnezeu pentru rugăciune? Cât de strâmtorat ai fi, alege-ți un metru pătrat de mochetă în casa ta, alegeți un timp în care să nu fii deranjat, îngenunchează și roagă-te.

De trei ori pe zi
Nimic nu l-a putut împiedica pe Daniel să se roage, niciun decret pământesc. De trei ori pe zi se ruga, lăuda pe Dumnezeu și chema Numele Lui.
Acum vreo două săptămâni, la ultima cercetare făcută în familie, am ieșit destul de rău. Eram seara, la timpul de părtășie în familie. Citisem versetul: „Sfârşitul tuturor lucrurilor este aproape. Fiţi înţelepţi, dar, şi vegheaţi în vederea rugăciunii.” (1 Petru 4:7). Pe rând, fiecare a recunoscut că se roagă mai deloc sau foarte puțin. Am spus atunci: „Nu e în regulă deloc. Ne ducem la vale fără rugăciune. Ce-i de făcut?" Și Duhul Sfânt mi-a adus în minte versetele despre Daniel care se ruga de trei ori pe zi. Le-am citit și am zis atunci: „Asta este șansa noastră. Să ne formăm un obicei sfânt și să ne ținem de el.”
Azi se împlinesc 10 zile de când am început să mă rog după obiceiul lui Daniel. Am găsit un program pe telefon pe care l-am programat să-mi trimită 3 SMS-uri la 3 ore fixe din zi pe care mi le-am ales. Și acum, de trei ori pe zi sunt atenționat printr-un SMS: „ESTE VREMEA SĂ TE ROGI, SOLDATULE! Sfârşitul tuturor lucrurilor este aproape. Fiți înţelepţi, dar, şi vegheaţi în vederea rugăciunii.”. Atunci îngenunchez, Îl laud pe Dumnezeu și chem Numele Lui. Îl chem să lucreze în inima mea, în casa mea, în bisericile Lui și în țara noastră.

De-a lungul anilor am încercat tot felul de metode de rugăciune. Dar azi am ajuns la concluzia aceasta: dacă nu ne facem un obicei, nu cred că reușim să ne ținem de lucrurile sfinte. Cât suntem pe pământ, trupul acesta va fi mereu tentat către lene, către delăsare, către amânarea lucrurilor. Pentru obiceiul citirii zilnice a Bibliei, dis de dimineață, m-am luptat ceva timp până s-a stabilizat în viața mea. Dar acum, nu mai pot trăi fără el. Chiar și în lucrurile lumii m-am luptat uneori ani de zile, de exemplu, să-i obișnuiesc pe copii să se spele pe dinți de trei ori pe zi. Societatea în care trăim a ajuns la concluzia că lucrurile merg bine când există reguli: copiii au un orar de școală, părinții un program la servici, magazinele au un orar de funcționare, autobuzele, trenurile, avioanele au orare fixe. Ce s-ar întâmpla dacă toți aceștia ar funcționa când și cum au chef?
Bineînțeles că ne putem ruga mereu, în tot felul de împrejurări, dar concluzia la care eu am ajuns este că e nevoie și de trei stâlpi de rugăciune ai zilei.

Unii fug de obiceiuri spunând că sunt legaliste, dar și înțeleptul Iov avea obiceiuri sfinte (Iov 1:5), și omul lui Dumnezeu care a scris Psalmul 119 se trezea dis de dimineață ca să cugete adânc la Cuvântul Domnului (Psalm 119:148), și Domnul Isus avea obiceiul să se roage dis de dimineață, înainte ca ucenicii să se trezească (Marcu 1:35), și seara târziu (Luca 22:39-40): „După ce a ieşit afară, S-a dus, ca de obicei, pe Muntele Măslinilor. Ucenicii Lui au mers după El. Când a ajuns la locul acela, le-a zis: „Rugaţi-vă, ca să nu cădeţi în ispită.” (Luca 22:39-40)

Îngenunchea
E nevoie să ne smerim înaintea Dumnezeului cerurilor. Și Domnul Isus ne-a lăsat o pildă în acest sens: „Apoi S-a depărtat de ei ca la o aruncătură de piatră, a îngenuncheat şi a început să Se roage...” (Luca 22:41). În multe biserici nu se mai practică rugăciunea în genunchi decât foarte rar. E adevărat că uneori, ca David, Îl lăudăm pe Dumnezeu și în așternutul nostru. Dar în rest să nu uităm să îngenunchem și să ne smerim.

Se ruga, lăuda și chema pe Dumnezeul Lui
Să chemăm, dragii mei, Numele Domnului! E atâta nevoie de prezența Lui, de lucrările Lui, de intervenția Lui. Faceți-vă obiceiuri sfinte și luptați-vă pentru ele.

Rugăciune
„Slavă Ție, Doamne, slavă Ție! Binecuvântat să fie Numele Tău! Preamărit să fie Numele Tău! Doamne, Tu meriți ca Numele Tău să fie cunoscut. Tu meriți ca jertfa Ta pentru omenire și dragostea Ta să fie cunoscute țării acesteia. Vino și lucrează, Doamne! Vino și arată-ți slava Ta, Doamne. Vino și arată-ți lucrările Tale, Doamne! Vino, Doamne, să vadă și copiii noștri puterea Ta și măreția Ta! Vino, Doamne, să se învioreze și cei care au obosit pe cale! Vino, Doamne, să se întoarcă la tine și cei ce stau pe margine. Vino, Doamne, să-Ți cunoască și vrăjmașii Tăi Numele Tău cel mare! Vino, Doamne, și dă înapoi hotarele diavolului, că suntem înconjurați din toate părțile, și diavolul câștigă teren după teren în țara aceasta, în Europa și în toată lumea. Vino, Doamne Isuse! Slavă Ție, Doamne, slavă Ție!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu