luni, 27 septembrie 2021

Dar eu... oare câte stele am?

O STEA ★ PENTRU PREZENȚĂ!

DOUĂ STELE ★★ PENTRU SLUJIRE!
DAR EU... OARE CÂTE STELE AM?

– mesaj ca urmare a unui vis –

²⁰ Cel ce primise cei cinci talanţi a venit, a adus alţi cinci talanţi... Stăpânul său i-a zis: "Bine, rob bun și credincios... (Matei 25:20-21)

¹⁴ ... alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cerești a lui Dumnezeu, în Hristos Isus. (Filipeni 3:13-14)

... dar ţi se va răsplăti la învierea celor neprihăniţi. (Luca 14:13-14)

¹⁷ „Râvna pentru casa Ta Mă mănâncă pe Mine.” (Ioan 2:17)
-----------------------------
Zilele trecute am avut o discuție prin mesaje cu o soră. În ultimele luni a traversat câteva "furtuni". Acestea și poate și alte motive au afectat-o destul de mult în ce privește mersul la biserică și slujirea.

Îmi dau seama că este așa, deoarece eu însumi am trecut pe acolo. Bolnav fiind de cancer și atacat din mai multe părți de necazuri, îmi venea mereu gândul că este normal să o las mai moale în ce privește latura spirituală. Dar Dumnezeu, în bunătatea Lui, i-a dat sorei un vis, care m-a ajutat și pe mine. Cu acceptul ei, vă redau visul:

"Am avut un vis. Știați că Domnul ne-a dat un act la fiecare, în care este scrisă prezența la biserică și slujirea? Am rămas uimită, arăta ca o diplomă de absolvire, cu stele aurii.

Toate stelele sunt la fel. Pe rândul întâi sunt stelele pentru mersul la biserică. Este loc pentru 10 stele. Iar pe rândul al doilea sunt 10 stele de slujire.

Știți câte am ajuns să am eu? O stea ★ pentru mersul la biserică și două stele ★★ pentru slujire. Aici m-a adus viața asta plină de probleme și răutatea diavolilor. Serviciul e de asemenea cel care mă ține departe de biserică, încununat cu oboseală din plin.

Dar în cer... actul aceasta este foarte important. Avea hârtie groasă de diplomă. Și stelele puteau fi scoase. (Adică în trecut poate am avut mai multe stele, dar dacă ne-am lăsat pe tânjală, ni se pot lua din ele.)

Apoi Dumnezeu mi-a arătat și pentru soț. Avea cinci stele ★★★★★ pentru prezența la biserică și trei stele ★★★ pentru slujire. Și mi-a mai arătat pentru un alt frate: avea opt stele ★★★★★★★★ de biserică și cinci ★★★★★ de slujire. Ca să fac diferența.

Am înțeles prin acest vis că am pierdut mult prin aceste valuri care au venit peste mine. Nu am știut să le fac față."
-------------------------------
Dragi frați și surori, mulți din cei care citiți aceste rânduri ați trecut sau treceți prin tot felul de "furtuni". Și poate suntem ispitiți s-o lăsăm mai moale cu mersul la biserică și cu slujirea.

PREZENȚA LA ADUNARE

Nici nu ne dăm seama cât de mult contează pentru Domnul faptul că la fiecare întâlnire de adunare (nu doar duminica) noi suntem acolo prezenți ca să-I aducem – din inimi curate și vieți sfinte – închinarea și mulțumirile noastre Celui care S-a jertfit pentru noi. Și cât de mult contează pentru cei nou veniți faptul de a vedea o biserică vie. Mă gândesc de câte ori, în cei 2000 de ani care au trecut de la întâmplarea cu cei zece leproși vindecați, Domnul Isus a trebuit din nou, cu inima întristată, să rostească cuvintele: "Oare n-au fost curăţiţi toţi cei zece? Dar ceilalţi nouă unde sunt? Nu s-a găsit decât străinul acesta să se întoarcă și să dea slavă lui Dumnezeu?" (Luca 17:17-18)

SLUJIREA

Și, de asemenea, nu realizăm cu adevărat, și trebuie să ni se reamintească mereu, cât de importantă este pentru Dumnezeu slujirea noastră. Apostolul Pavel le amintește tesalonicenilor datoria lor: ⁹ ... de la idoli v-aţi întors la Dumnezeu, ca să slujiţi Dumnezeului celui viu și adevărat. (1 Tes. 1:9-10)

Pilda talanților, pilda polilor și alte texte din Scriptură ne vorbesc despre faptul că vom da într-o zi socoteală de felul în care L-am slujit pe Domnul cu talanții (darurile spirituale) care ne-au fost dați.

Și să privim cât de frumoase sunt promisiunile Domnului Isus pentru cei ce-L slujesc:

²⁶ Dacă Îmi slujește cineva, să Mă urmeze; și unde sunt Eu, acolo va fi și slujitorul Meu. Dacă Îmi slujește cineva, Tatăl îl va cinsti. (Ioan 12:26)

Domnul să ne ajute să nu uităm să ne evaluăm periodic talanții (darurile spirituale) și să-i punem în negoț. Să ne rugăm Domnului să ne deschidă ochii să vedem cum putem să-L slujim mai bine și mai mult: "Iată, Eu vă spun: Ridicaţi-vă ochii și priviţi holdele, care sunt albe acum, gata pentru seceriș." (Ioan 4:35)
-------------------------------
Ca oameni, ne-am dori în multe domenii să fim cei mai buni dacă se poate. Ne-am dori să fim cei mai buni din clasă, să luăm premiul întâi cu coroniță și toți ceilalți colegi să ne aplaude. Ne-am dori să fim campioni la un sport, să urcăm pe podium și tot stadionul să ne aplaude. Ne-am dori să fim cei mai buni la serviciul nostru, să fim premiați și șeful să ne felicite în fața întregului colectiv.

Cu cât mai mult ar trebui să ne îmbulzim să fim primii la întâlnirile bisericii, să fim cei mai buni creștini, cu cele mai multe stele pe diplomă: cei mai plini de dragoste, cei mai iertători, cei mai smeriți, cei mai plini de râvnă pentru a sluji Domnului și fraților?

Poate ne vine gândul că nu suntem îndeajuns de stimulați. În lume, oamenii sunt stimulați pentru a atinge performanța: elevii care au note mari primesc burse, studenții care au note mari primesc chiar burse în străinătate, angajații sunt stimulați prin prime, iar sportivii prin premii mari.

Noi, creștinii, suntem uneori atât de palizi în viața noastră de credință, de parcă nu am avea niciun premiu de primit, și de aceea nici nu ne dăm toate silințele. Poate dacă s-ar premia la sfârșit de an cu o sumă consistentă (să zicem 10.000 euro sau o excursie gratuită pentru toată familia în Israel) fiecare creștin care a avut cele mai multe prezențe la biserică, poate atunci n-ar mai întârzia nimeni și n-ar mai rămâne departe de adunare din orice motiv.

Dar, dragi frați și surori, noi, creștinii, trăim prin credință, nu prin vedere. Cununile noastre și premiile noastre ne așteaptă în ceruri. Dacă ele nu se văd acum cu ochiul liber, asta nu înseamnă că ele nu există. Pe baza Cuvântului lăsat scris de Duhul Sfânt, noi credem că ele sunt pregătite și ne așteaptă.

⁹ Dar, după cum este scris: „Lucruri pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit și la inima omului nu s-au suit, așa sunt lucrurile pe care le-a pregătit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc.” (1 Corinteni 2:9)

Sunt mai multe locuri în Biblie care ne vorbesc despre cununile și răsplătirile care îi așteaptă pe cei care L-au slujit pe Domnul pe pământ.

¹³ Ci, când dai o masă, cheamă pe săraci, pe schilozi, pe șchiopi, pe orbi. ¹⁴ Și va fi ferice de tine, pentru că ei n-au cu ce să-ţi răsplătească, dar ţi se va răsplăti la învierea celor neprihăniţi.” (Luca 14:13-14)

Apoi sunt cele două pilde – pilda talanților și pilda polilor – care arată de asemenea spre răsplătire:

¹⁶ Cel dintâi a venit și i-a zis: "Doamne, polul tău a mai adus zece poli." ¹⁷ El i-a zis: "Bine, rob bun, fiindcă ai fost credincios în puţine lucruri, primește cârmuirea a zece cetăţi." (Luca 19:16-17)

Și avem și exemplul apostolului Pavel, care știa că va fi încununat și premiat pentru toată alergarea și slujirea lui.

⁸ De acum mă așteaptă cununa neprihănirii, pe care mi-o va da în „ziua aceea” Domnul, Judecătorul cel drept. Și nu numai mie, ci și tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui. (2 Tim. 4:8)

¹⁴ alerg spre ţintă, pentru premiul chemării cerești a lui Dumnezeu, în Hristos Isus. (Filip. 3:12,14)

Cunună, premii, răsplătiri cerești: acestea erau motivații puternice care-l determinau pe Pavel să slujească cu toată ființa lui pe Domnul.

CONCLUZII

1. Visul pe care Dumnezeu i l-a dat sorei arată că noi, ca ființe umane aflate în trupurile acestea de lut, suntem tentați să ne plângem de milă și să considerăm că este normal, din cauza suferinţelor, să o lăsăm mai moale cu biserica și slujirea. Dar să ne trezim și să vedem că în spate este diavolul. El caută să ne aducă în astfel de stări de apatie, ca să ne fure cununa, premiile și răsplătirile pregătite de Domnul pentru noi, și care ne așteaptă în Împărăția cerurilor.

Un frate aflat într-o situație de boală și tentat să abandoneze slujirea a primit de la Domnul următorul răspuns: ²⁵ Cine își iubește viaţa (cine ține la viața lui) o va pierde și cine își urăște viaţa în lumea aceasta o va păstra pentru viaţa veșnică. (Ioan 12:25)

2. Trebuie să credem Cuvântul. Trebuie să credem că tot ce facem pentru Domnul (pentru înaintarea Evangheliei, pentru ajutorarea fraților aflați în nevoie), ne va fi răsplătit... să credem că Domnul Însuși se va bucura să ne dea tot felul de premii, cununi și răsplătiri pentru seriozitatea credinței noastre și pentru slujirea noastră.
Și trebuie de asemenea să credem că Domnul este foarte întristat de necredința noastră, atunci când ne vede alergând mai mult pentru premiile lumii acesteia, decât pentru răsplătirile veșnice.
3. Trebuie să învățăm să cheltuim mai puțin pentru noi înșine și mai mult pentru Domnul. Tot ceea ce cheltuim pentru noi în exces, dorind să ne satisfacem tot felul de pofte, va fi pierdut pentru totdeauna, dar tot ce facem pentru Domnul, pentru înaintarea Evangheliei, pentru ajutorarea fraților, pentru hrănirea săracilor, totul va fi răsplătit de Domnul în Împărăția lui Dumnezeu cu mână largă.
Cât de frumos este, în acest context, exemplul lui Hudson Taylor, misionar în China:
"Din salariul primit, el dădea a zecea parte pentru lucrarea lui Dumnezeu, iar cu restul plătea chiria, îşi cumpăra hrana şi ajuta pe alţi săraci. Duminica, făcea evanghelizare într-o parte mai neglijată a oraşului, unde trăia populaţia săracă. Fiindcă se deprinsese să trăiască doar cu strictul necesar, din economiile rămase, căuta să ajute pe cei în mari nevoi. Cu cât cheltuia mai puţin pentru sine, cu atât putea să ajute mai mult pe alţii, şi cu atât el era mai fericit." (Lumini peste veacuri)

4. Îndemnurile din Scriptură sunt îndreptate spre modestie și spre strictul necesar, pentru a avea mai multe resurse să-L slujim pe Domnul.
¹¹ Drept răspuns, el le zicea: „Cine are două haine să împartă cu cine n-are niciuna; și cine are de mâncare să facă la fel.” (Luca 3:11)
⁸ Dacă avem dar cu ce să ne hrănim și cu ce să ne îmbrăcăm, ne va fi de ajuns. (1 Tim. 6:8)
Domnul Isus Hristos a părăsit viața liniștită din ceruri și și-a sacrificat viața pentru noi. Noi ce sacrificii facem?
--------------------------
Doamne, mi-e teamă că unii dintre noi am ațipit și suntem pe cale să adormim de-a binelea, ca fecioarele neînțelepte. Te rog, trezește-ne! Umple-ne cu râvnă pentru Casa Ta și pentru slujire. Deschide-ne ochii să vedem talanții (darurile spirituale) pe care ni le-ai dat și să le valorificăm pentru slava Numelui Tău. Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu