luni, 13 septembrie 2021

Ce-ți dorești să cunoști: lumea sau profunzimile lui Dumnezeu?

⁰ ... Căci Duhul cercetează totul, chiar și lucrurile adânci ale lui Dumnezeu. (1 Cor. 2:10)

¹¹ ... nimeni nu cunoaște lucrurile lui Dumnezeu afară de Duhul lui Dumnezeu. (1 Cor. 2:11)

¹² Și noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul care vine de la Dumnezeu, ca să putem cunoaște lucrurile pe care ni le-a dat Dumnezeu prin harul Său. (1 Cor. 2:11-12)

² și le-a zis: „Aţi primit voi Duhul Sfânt când aţi crezut?” Ei i-au răspuns: „Nici n-am auzit măcar că a fost dat un Duh Sfânt.” (Fapte 19:2)
---------------------------------
Începând de la curiozitatea Evei din Eden și până astăzi, lumea este avidă de cunoaștere. Unii se mulțumesc să cunoască cancanurile din viețile vedetelor muzicale, sportive sau politice.

Alții merg mai departe și cercetează științele lumii. Unele din ele sunt fascinante, pentru că îți descoperă creația lui Dumnezeu, cum ar fi biologia, geologia sau astronomia. Alții sunt pasionați de istorie, iar alții sunt pasionați să descopere lucruri ascunse.

După curiozitatea firii noastre pământești, noi, oamenii, am fi foarte bucuroși dacă am avea acces la dosarele NASA, la documentele secrete ale masonilor sau la cele de la Vatican. Acestea sunt locuri unde se crede că se află secrete nemaipomenite. Dar oamenii de rând nu au acces la așa ceva, și probabil unii sunt foarte întristați de lucrul acesta. Le rămâne doar să se alimenteze de pe internet, de pe tot feluri de situri care pretind că într-un fel sau altul au găsit o portiță de a afla lucrurile ascunse.

Dar, dragi frați și surori, ce părere aveți despre faptul că Dumnezeu ne-a dat acces la "lucrurile adânci ale lui Dumnezeu"?

¹⁰ ... Căci Duhul cercetează totul, chiar și lucrurile adânci ale lui Dumnezeu. (1 Cor. 2:10)

Gândiți-vă numai: ce valoare au secretele NASA, ale masonilor și Vaticanului, puse în balanță cu "lucrurile adânci ale lui Dumnezeu", sau "cele mai profunde secrete ale lui Dumnezeu" (traducerea BVA), sau "profunzimile lui Dumnezeu" (traducerea CV)?

Și nouă ni s-a dat acces la aceste secrete ale lui Dumnezeu. Trebuie numai să le căutăm, trebuie numai să le cercetăm.

Cel care poate cerceta lucrurile adânci ale lui Dumnezeu este Duhul lui Dumnezeu. Am primit noi Duhul Sfânt când am crezut? Dacă da, atunci preocuparea noastră va fi cercetarea și cunoașterea lucrurilor lui Dumnezeu, chiar a lucrurilor adânci ale lui Dumnezeu.

Dacă avem Duhul Sfânt locuind în noi, El ne va mâna mereu către lucrurile spirituale: către Biblie, către rugăciune, către părtășia cu cei ce-L caută pe Domnul dintr-o inimă curată. Duhul Sfânt este o persoană. El "trage" de noi înspre cele spirituale, El pune în noi o sete după lucrurile adânci ale lui 
Dumnezeu, după cele mai profunde secrete ale Lui.

Simți această dorință în inima ta, care era și în apostolul Pavel, de a cunoaște tot mai mult pe Domnul și profunzimile Lui?

⁷ Dar lucrurile care pentru mine erau câștiguri le-am socotit ca o pierdere din pricina lui Hristos.

⁸ Ba încă și acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, faţă de preţul nespus de mare al cunoașterii lui Hristos Isus, Domnul meu. Pentru El am pierdut toate și le socotesc ca un gunoi, ca să câștig pe Hristos

⁹ și să fiu găsit în El, nu având o neprihănire a mea, pe care mi-o dă Legea, ci aceea care se capătă prin credinţa în Hristos, neprihănirea pe care o dă Dumnezeu prin credinţă.

¹⁰ Și să-L cunosc pe El și puterea învierii Lui și părtășia suferinţelor Lui și să mă fac asemenea cu moartea Lui;

¹¹ ca să ajung cu orice chip, dacă voi putea, la învierea din morţi. (Filip. 3:7-11)

Sau simți măcar o luptă care se dă în tine? Simți că pe de o parte Duhul te trage către cele spirituale, iar pe de altă parte firea te îndeamnă să-ți pierzi vremea în lucrurile lumii? Ar trebui să ni se întâmple ceva de genul: când ne gândim să mai pierdem vremea în lucruri nefolositoare, să simțim că Duhul ne mustră, că nu vrea să ne lase și că ne împinge spre lucrurile spirituale.

Dacă dorința noastră nu mai este în principal către cunoașterea lui Dumnezeu și a lucrurilor adânci ale Lui din Biblie... dacă nu mai simțim dorința de a fi singuri cu Domnul în cămăruță... dacă sufletul nostru nu mai tânjește după părtășia în Cuvânt și rugăciune cu frați duhovnicești... dacă nu mai simțim plăcerea de a vorbi despre Isus... dacă nu mai simțim nici măcar lupta care se dă în noi între Duhul și fire... ar trebui să ne punem serios problema dacă am primit Duhul Sfânt, sau, cel puțin, să ne cercetăm dacă nu cumva L-am întristat sau L-am stins.

Să privim la versurile cântării următoare și să cerem Domnului în rugăciune ca marea dorință a acestui om al lui Dumnezeu de a-L cunoaște pe Dumnezeu să vină și peste noi.

|: Toată dorința mi-ești Tu! :|

| : Ce-n mine însetează,
Tot ce e al meu dor,
E setea după lucruri
Ascunse ochilor. :|

|: Toată dorința mi-ești Tu! :|

|: Ce-n mine însetează,
Așa va fi mereu.
Dorul meu întotdeauna
Ești numai, numai Tu! :|

Doamne, dă-ne din plin Duhul Sfânt! Adu-ne din nou în starea de a Te dori pe Tine mai mult decât orice altceva!

Ajută-ne să ne aruncăm în oceanul infinit al cunoașterii profunzimilor dumnezeirii!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu