duminică, 16 octombrie 2016

Legea nu este făcută pentru cel neprihănit

Legea nu este făcută pentru cel neprihănit. (1Tim.1:9)

Noi ştim că Legea este bună dacă cineva o întrebuinţează bine, căci ştim că Legea nu este făcută pentru cel neprihănit, ci pentru cei fărădelege şi nesupuşi, pentru cei nelegiuiţi şi păcătoşi, pentru cei fără evlavie, necuraţi, pentru ucigătorii de tată şi ucigătorii de mamă, pentru ucigătorii de oameni, pentru curvari, pentru sodomiţi, pentru vânzătorii de oameni, pentru cei mincinoşi, pentru cei ce jură strâmb şi pentru orice este împotriva învăţăturii sănătoase. (1 Timotei 1:8-10)

Imagini pentru harul lui dumnezeuCând un om care a trăit o viață de păcat, s-a pocăit și a crezut în jertfa Domnului Isus pentru ispășirea păcatelor lui, s-a născut din nou, iar acum vrea din toată inima să trăiască o viață sfântă, curată, să se îndrepte prin puterea lui Dumnezeu, atunci el nu mai este SUB LEGE, ci SUB HAR (Romani 6:14; 7:6; Galateni 5:18)

Imaginați-vă un om care a ieșit din închisoare, a realizat că a greșit în viața lui, iar acum dorește sincer să-și schimbe viața și să trăiască o viață de om cuminte. Dar schimbarea totală nu vine peste noapte. Într-o zi scapă o înjurătură, și cineva îi spune: „Ai păcătuit. Nu te-ai schimbat deloc. Mă gândeam eu că nu vei reuși.” ASTA E LEGEA, care nu iartă nimic, și bineînțeles că va găsi tot timpul ceva de acuzat în noi.

Dar omul acela nu are nevoie de Lege, pentru că el știe că Legea e bună și vrea să trăiască o viață nouă. Pentru el acționează harul, adică cineva care vede dorința din inima lui și știe că e pe drumul cel bun al schimbării, când îl va vedea greșind, dar părându-i rău, și mărturisind, și neascunzăndu-și greșeala, îi va spune: „Ridică-te. Ești pe drumul cel bun. Vei scăpa de lucrurile acestea. În curând nu te vor mai birui. Ai încredere.”

Noi toți cei care am crezut în Isus, care vrem să trăim ca Isus, care vrem să ascultăm de Dumnezeu, nu mai suntem sub lege. Cel rău caută să ne îngroape din nou cu Legea. Dar noi suntem SUB HAR, mereu și mereu, până când suntem izbăviți de fiecare păcat în parte.



Ferice de omul căruia nu-i ţine Domnul în seamă păcatul!” (Romani 4:8)
Dacă ne mărturisim păcatele, El este credincios şi drept ca să ne ierte păcatele şi să ne cureţe de orice nelegiuire. (1 Ioan 1:9)
Copilaşilor, vă scriu aceste lucruri ca să nu păcătuiţi. Dar, dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel Neprihănit. El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi. (1 Ioan 2:1-2)

Când copilul meu duce o viață destrăbălată, de neascultare, de nesupunere, de „fac ce vreau”, de fărădelege, eu îi aduc aminte mereu de Lege: „Fiul meu, păcatele tale, minciunile tale, murdăriile tale, nesupunerea ta te vor duce la pierzare.” Vă spun mai dinainte, cum am mai spus, că cei ce fac astfel de lucruri nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu. (Galateni 5:21)

Dar din ziua în care fiul meu s-a pocăit, a hotărât sincer în inima lui s-o rupă cu felul de viață păcătos și să revină la ascultare și supunere, el nu mai este sub lege, ci sub har. Dacă-l văd a doua zi că a greșit cu ceva, mă uit în ochii lui și văd durere, și-l aud spunând „Îmi pare rău”, eu nu vin cu Legea, „Iar ai păcătuit. Degeaba ai promis ieri.”, ci vin cu harul, „Fiule, ridică-te. Nu-i nimic. Vei învăța și vei scăpa și de lucrurile acestea. Curaj. Înainte. Nu privi înapoi.”

Dragii mei, voi, toți copiii lui Dumnezeu care sunteți spălați de păcatele voastre cu sângele Domnului Isus, voi toți sunteți SUB HAR. Dacă ați greșit cu ceva și conștiința vă apasă, mărturisiți-le lui Dumnezeu (eventual și în scris) și mulțumiți-I că a murit și pentru acestea.

Legea nu este făcută pentru cel neprihănit.
Când am greșit, eu văd în ochii lui Dumnezeu har, nu Lege. Copilul care s-a hotărât s-o ia pe calea cea bună, când totuși a greșit fără voie, și se uită în ochii tatălui, vede acolo har. Și chiar dacă a greșit de șapte ori într-o zi și-I pare rău, de fiecare dată vede har în ochii tatălui.

Legea nu este făcută pentru cel neprihănit. Pentru cel neprihănit este în vigoare harul. Să ne bazăm pe har, să cerem mereu har de la Dumnezeul oricărui har. Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu