marți, 31 decembrie 2019

Ferice de poporul care are străjeri (proroci), și ferice de cine ascultă de glasul străjerilor!


A venit un om trimis de Dumnezeu: numele lui era Ioan. (Ioan 1:16)

Și El a dat ... pe alții proroci... (Efeseni 4:11)

Cât poți, luptă-te! Luptă-te să n-adormi! Acum este vremea de ațipire. (din predică)

A venit un om trimis de Dumnezeu. Numele lui este Victor, un oarecare frate din Moldova de peste Prut. A venit ieri în adunarea noastră mică, unde eram prezenți doar zece frați și surori. A venit împreună cu soția lui. Ea a spus o poezie, apoi amândoi au cântat o cântare, și s-au așezat. Dar cineva dintre noi, care-l cunoștea, l-a îndemnat: „frate, dacă ai un cuvânt pentru popor, spune!” Exact ca în Fapte 13:15, când apostolul Pavel este îndemnat cu aceleași cuvinte într-o sinagogă din Antiohia. Ne gândeam noi la o predică, dar la un cuvânt profetic, care să ne țină țintuiți în scaune cinzeci de minute, nu ne-am gândit.

Dragi frați, cuvântul de ieri nu este doar o exegeză a vreunui text din biblie, ci este o prorocie. Prorocul este purtătorul de cuvânt al lui Dumnezeu. A proroci este sinonim cu a vorbi sub inspirație divină, a aduce „cuvântul care corespunde perfect unei situații date, în trecut, prezent sau viitor” (G. Horster - din dicționarul de pe ebiblia)

Aceasta s-a întâmplat ieri în mica noastră adunare: Dumnezeu a trimis un om care a transmis un cuvânt din partea Lui, un cuvânt care corespunde perfect situației actuale din poporul Domnului. Aș putea spune că este un cuvânt ca o viziune pentru anul care urmează. Poate vi se par vorbe mari, dar vă rog să vă faceți timp să-l citiți. Eu am ascultat-o de trei ori, și mi-a luat astăzi 8 ore ca s-o transcriu. Am transcris-o și pentru motivul că înregistrarea n-a tocmai bună calitativ.

Unii vor spune: „Frate, chiar acum te-ai gândit să ne trimiți astfel de mesaje!? Porcul e pe masă. Vine revelionul.” Problema este că timpul nu l-am ales eu, ci Domnul. El și-a trimis slujitorul lui pe data de 29 decembrie. Și să nu uităm că ziua Răpirii va veni fără veste, iar noi suntem îndemnați să veghem și să fim treji, mai ales de „sărbători”.

Lăsați mâncarea pentru câteva minute, închideți televizorul sau laptopul, faceți deplină liniște în inima voastră și în cameră, și citiți cu atenție mesajul Domnului.
-------------------------------------
Prorocie asupra Dumei: Mi se strigă din Seir: „Străjerule, cât mai este din noapte? Străjerule, mai este mult din noapte?” Străjerul răspunde: „Vine dimineața, și este tot noapte...” (Isaia 21:11-12)

Vreau să vă întreb pentru început: „La cât v-ați sculat dimineață?” Vă spun eu la cât m-am sculat. Am pus ceasul să sune la 5:20. Mai bine este să te scoli la 5:20 sau la 8:20? Pentru mine este mai bine la 8:20. Cel mai dulce somn. Dar care credeți că este cel mai dulce somn? De la ora 22 la 24, de la ora 0 la 2, de la ora 2 la 4 sau de la ora 4 la 6 dimineața? Biblia ne spune că sunt patru străji. Cel mai dulce somn este cel de dimineață!

O dată pe an eu plecam la Moscova la o conferință cu mai mulți frați în mașină. Dacă cumva conducea vreun altul, la a patra strajă de noapte ceream să conduc eu. Mă temeam, pentru că eu eram omul care a lucrat pe mașini mari toată viața, și-mi place să merg cu mașina, și nu dorm. Acum nu mai este ce-a fost, dar a fost o vreme, până la 50 de ani, când nu aveam nicio problemă cu somnul. Și le spuneam: „Acum lasă-mă să conduc eu. Este straja a patra, e cel mai greu.” Eu mergeam și toți dormeau. Și le spuneam: „Nu trebuie să mă țină nimeni de vorbă. Culcați-vă, că vreau să vă aud pe toți că dormiți și vă odihniți.”

Frați și surori, care este timpul cel mai periculos al nostru din noapte? Dimineața! „Vine dimineața și este tot noapte...” Eram într-o vreme tare obosit, și am plecat cu mașina. Când am ajuns noaptea pe la serpentinele de la Oituz, aveam ochii deschiși, dar am simțit că întârzii să iau curbele așa cum ar trebui. Undeva era o curbă, și chiar am mers așa oleacă mai mult pe alăturea decât pe drum. Eram treaz, aveam ochii deschiși, încă nu simțeam că vreau să dorm, dar simțeam în mine ceva ca o pasivitate. Deveneam pasiv, mă vizita în trupul meu o pasivitate, și nu mai eram așa de activ.

Deci, când este mai greu să veghezi? În a patra strajă din noapte. Acum Scriptura spune așa: „Străjerule, cât mai este până dimineață?” Și eu mă întreb pe mine: „Cât ne-a mai rămas nouă până dimineață?” În sens spiritual. Noi trăim vremea de pe urmă, dar eu aș spune că noi trăim partea din urmă a vremii din urmă, ultima porțiune de timp a vremii din urmă. Și străjerul pune o întrebare: „Cât mai este până dimineață?” Pentru că este noapte încă, păcatul este la culme... este spre dimineață, dar încă e noapte. Iacă, vine ziua, dar este tot întuneric. Ceea ce înseamnă că suntem unde? *Suntem gata să lumineze (să se arate) Luceafărul de dimineață! Ca să vină Cristos! Ca să vină Răpirea! Ca să înceapă o altă lume!*

Și acum, revenim la întrebarea „Când e mai greu ca să veghezi?” Și răspunsul: „Cel mai greu este să veghezi în ultima clipă!” Poți să fii tu cât ai fi de erou să conduci o mașină, dar să știi că la urmă e principalul, spre dimineață.”

Vă spun acum ceva ce s-a întâmplat în marea Baltică. Nemții au făcut un vapor mare, posibil că mai mare decât Titanicul din 1912 (ca număr de pasageri care puteau fi îmbarcați). Titanicul acela, care a plecat din Anglia spre New York avea la bord peste 2000 de pasageri. Titanicul acesta pe care l-au făcut nemții în 1980, se numea Estonia. S-au folosit de el 14 ani, apoi l-au vândut estonienilor. Vaporul era mare și putea duce o mulțime de mărfuri pe lângă pasageri. Dar poarta de intrare în navă era prin partea din față. Se deschidea și permitea intrarea mașinilor și pasagerilor, apoi era închisă ermetic ca să nu pătrundă apa.

În ultimul ei voiaj, erau în mijlocul mării, cu 1000 de pasageri la bord. Căpitanul navei știa că partea aceea din față avea nevoie de reparație. Dar, la fiecare voiaj, se gândea: „Ei, poate de data asta mai ține. Și poate și de data asta...” Dar știa că era nevoie de reparații. Și în anul 1994, când a plecat în voiaj, erau noaptea în mijlocul mării. Pe vapor era veselie mare. Erau baruri deschise, cluburi, se dansa, erau cazinouri... 1000 de oameni... un sat întreg. Erau pe mai multe niveluri. Și la un anumit timp de noapte, pe o mare înfuriată, au început să se audă niște lovituri metalice în bordul navei. Și în jur de 200 de oameni s-au sesizat: „Băi, se aude ceva...” Lumea de pe navă habar nu avea: cântau, dansau, câștigau, pierdeau bani... Dar aceștia 200 au devenit atenți (la lovituri). Și în momentul acela căpitanul aude și el loviturile acestea. Și când a simțit că se întâmplă ceva tragic cu vaporul, pentru că începuse să se încline într-o parte, a dat alarma: „Toți pasagerii să urce sus, la ultimul nivel.” Aceștia 200 s-au ridicat sus, au îmbrăcat cămășile de salvare și erau gata. Restul, 723, habar nu aveau. Alarma suna! Alarmă! Dar ei fiind atât de ocupați, n-au luat seama. Când s-au urcat aceștia sus, au spus: „Corabia este în pericol. Noi trebuie să ne salvăm viețile! Ne urcăm imediat toți, câte 20 de persoane, în bărcile de salvare.”

Și aceștia 200, toți au urcat în bărci. Și dacă Titanicul, în anul 1912, s-a luptat între viață și moarte două ceasuri și jumătate, în 1994 Titanicul estonian s-a luptat 30 minute. Și după aceste 30 minute, vaporul era la 700 metri adâncime, pe fundul mării. Iar pe mare pluteau niște mici bărci de salvare.

Acum vă pun o întrebare: în momentul acela, în atâta stres, în atâta frică, în atâta zbucium, când s-au văzut ei în siguranță acolo, a apărut un dușman al vieții lor. Care credeți că era dușmanul? Erau câte 20 în acele bărci. A apărut în bărci un vrăjmaș de moarte. (Cineva spune: „Somnul!”) Încă nu era somnul. Dar știți ce a apărut? PASIVITATEA! Nu le era nimică: nici a plânge, nici a cânta. Nu le era nimică. Stând așa în bărcile acelea, era frig, că oamenii au început să înghețe. Când începe să scadă temperatura corpului, 36, 34, 32... La 30 grade, omul moare. Oamenii au început să cadă în somnul acesta de pasivitate. Erau pasivi. Și când a început să fie mai frig, au început să aibă dorința de a dormi. Le era somn de acum. Voiau să doarmă. Începeau să ațipească. Și unii adormeau.

Fraților, când ești într-o stare spirituală de ațipire, deși încă n-ai adormit, ești însă pasiv. Eu merg prin multe adunări. Poate unul nu mai are așa dorință să citească, să se roage, să cânte... Poate unii chiar nici nu mai cântă, tac așa... Alții încep să le fie somn... Somnul spiritual este așa de fin că nu-l cunoști... „Ei, de-acuma... parcă ți-e somn... nu-ți mai vine să faci nimic... nici în adunare... nici nu-ți mai arde de predică...” Și somnul acesta te duce la adormire. Și adormirea înseamnă că începi să-ți pierzi simțurile (spirituale). „Acuma țipam că mi-e frig, dar uite că acum nu mai simt. Încep a simți căldură. În loc de frig, căldură.” Și unii strigă: „E bine, fraților.” Și-i spui unei surori: „Măi soră, dar nu e bine cum te porți, atitudinea ta față de Dumnezeu, îmbrăcămintea ta...” Și sora răspunde: „Băi frate, dar ce vezi tu? Eu nu văd nimic în neregulă.” Sau te adresezi unui frate: „Măi frate, faci niște lucruri urâte.” Și fratele răspunde: „Băi frate, dar ce-am făcut? Numai pe mine mă vezi?” Simțul spiritual al omului începe a se pierde. Omul adoarme spiritual. Fix așa cum adoarme omul când începe răcirea trupului: la început mi-e frig, simt ceva... apoi începe mai frig, mai, mai... și la un moment dat parcă-i cald. Nu mai simte realitatea.”

Fraților, noi trăim exact în momentul acesta: CĂ MULȚI CREȘTINI ÎȘI PIERD SIMȚURILE. Și nu se termină aici. Că dacă ți-ai pierdut simțul, nu mai faci „mișcări”, nu te mai ocupi de tine. Și, cu vremea, apare somnul, și după somn apar visele. Ai închipuiri înainte de a muri: „Da... sunt salvat... uite, de-acum vin salvatorii, elicopterele, și ne ridică...” Parcă, gata, ești salvat. Asta înseamnă de fapt că MOARTEA BATE LA UȘĂ. Adormirea totală... Tu, de acum, nu mai simți nimic, gata, ai adormit... Iată, în aceste momente trăiește biserica lui Cristos astăzi.

Acum vă spun un lucru. În momentul acela era nevoie de cineva acolo ca să facă ceva. Ce să facă? Trebuia mișcare. Chiar și acolo, în bărcuțele acelea mici. Spune că era o fetiță acolo care s-a luptat, s-a luptat, și la urmă a adormit. Și un bărbat s-a apropiat de ea și a strigat tare de tot la urechile ei: „Nu dormi!” Și el a început să strige încontinuu: „Nu dormi! Luptă-te! Fă ce vrei, numai să nu adormi!” S-a găsit cineva să-i spună: „Măi, nu mai răcni atâta, suntem 20 aici.” Dar omul nu s-a lăsat. Ba striga la unul, ba mișca pe altul, ba trăgea de unul, ba scutura pe altul. Știți ce s-a întâmplat? Dimineață pe la ora 9 au venit elicopterele, au venit vapoarele, și au început să-i strângă. Și când îi ridica, îi ridica doi câte doi. Și până ajungeau sus la elicopter, vorbeau între ei, povesteau, și când ajungeau sus în elicopter, s-a întâmplat că unul era mort. „Băi Ioane!” Nu răspundea. Adormise și murise. Și echipajul întreba: „E mort?” „Păi era viu... Noi ne ridicam, vorbeam, și era viu.” Și în ultima clipă a murit.

Bărbatul acela a strigat încontinuu: „Fă totul, numai să nu dormi.” Și care a luat aminte a început să lupte. S-a luptat. Din 200, doar 137 au rămas vii. Restul „au murit salvați”. Mulți repetă: „Isus ne-a iertat, Isus ne-a iertat.” Fraților, da, Isus ne-a iertat, dar asta nu înseamnă că dacă m-a iertat Isus, eu sunt și gata salvat. Eu eram în mocirla păcatului, eram într-o groapă în pericol, și mă înecam acolo. Vine Salvatorul și mă apucă și mă scoate de la înec și mă pune pe mal. M-a salvat. Și ce spune: „Să nu te mai vâri acolo. Ești salvat. Nu te mai vârî acolo. Că a doua oară dacă te vâri, ai să mori. Mori. Ai să te îneci iar.” Acuma, te-a pus pe mal. Trăiești. Acum, salvează-ți viața. Du-te și scapă la munte - cum i-a spus lui Lot. Îngerul a venit, l-a luat de mână, l-a tras, l-a tras și l-a scos din Sodoma. „Acuma, scapă la munte.” „Nu pot, e departe, nu voi reuși”, a zis Lot. „Bine, atunci du-te în cetatea aceea. Salvează-te!” Și au plecat îngerii. Nu l-au mai dus pe Lot până acasă.

Fraților, spre deosebire de întâmplarea cu Lot, Domnul Isus nu ne părăsește (în drumul spre cer), dar o responsabilitate față de sufletul nostru avem. Cât poți, luptă-te! Luptă-te să n-adormi! Acum este vremea de ațipire. Și nu doar atât, ci noi trebuie să strigăm și altora: *„Fă tot ce poți și nu adormi!”*

Fraților, devin oamenii morți spiritual, sau dorm spiritual. Noi știm că erau zece fecioare. La miezul nopții s-a auzit o strigare: „Iată mirele, ieșiți-i în întâmpinare!” Toate ațipiseră. Numai că, cinci dintre ele, care erau nechibzuite, aveau untdelemn în candelă, dar în vas (de rezervă) nu aveau. Ce înseamnă asta? Ceva aveau: umblau la adunare, cântau, se rugau poate, poate luau și Cina Domnului, dar viața practică la ele era moartă. Ele erau adormite mai demult. Ele nu aveau viața pregătită, nu aveau fapte înaintea lui Dumnezeu. Și când a venit mirele, a intrat nu ceea ce se vede („Uite ce frumos s-a rugat! Uite ce cântă de frumos! Uite ce mai predică de frumos!”) Isus se uită și la asta, dar Isus se uită în dosul culiselor, se uită la inimă. Și acolo El vede: „Ai iertat, sau n-ai iertat.” „Păi dar nu pot ierta. Mi-a pricinuit mari dureri.” Mă lupt cel puțin: „Doamne, dă-mi puterea aceasta.” Și nu doar a ierta, ci viața mea întreagă, atitudinea mea personală cu Dumnezeu. Mă lupt eu pentru copilul meu, pentru vecinul meu, pentru soția mea, pentru cel nepocăit? Mă lupt eu în primul rând cu mine, ca să nu dormitez?

Trăim într-o vreme când răsună întrebarea: „Străjerule, mai este timp?” „Nu mai este!” Se apropie ziua, dar încă este tot noapte. Dacă ne uităm din punct de vedere economic, global, toată lumea astăzi umblă să aibă, să se îmbogățească, să-l întreacă pe celălalt. Ceea ce înseamnă că iubirea de sine este la culme. Răcirea spirituală înaintează în mulți. M-am întâlnit cu un frate și mi-a spus: „Măi, ai auzit ce se întâmplă în Israel, ce durere este acolo?” Eu, spun sincer, nu urmăresc mass-media, dar când aud ceva despre Israel, atunci devin interesat. Pentru că evreii sunt ca o busolă. Nu cred tot ce aud despre ei, dar când aud ceva, mă rog: „Doamne, dacă ceea ce am auzit este adevărat, ajută-ne să ne ținem până la urmă credincioși.” Cu cât auzim mai mult din Israel că se împlinesc prorociile, biserica rămâne fără capitolul 13 din 1 Corinteni (Dragostea). Sau cum spune în altă parte: „Și, din pricina înmulțirii fărădelegii, dragostea celor mai mulți se va răci. (Matei 24:12) Doar o formă de evlavie. Mulți creștini, nu toți, trăiesc fără capitolul acesta. Vă întreb: „Dacă nu trăiești capitolul acesta, te duci în rai?” Păi nu te duci. Dar vei spune: „Eu sunt salvat!” Tu ești scos din pierzare, ești pe mal, dar în cer încă n-ai ajuns. Noi avem trei feluri de mântuire. Prima este „mântuirea” că te-a salvat din lume. Acum trăiești a doua mântuire: „Salvează-ți viața! Mergi spre mântuire!” Și când ajungem la sfârșit, când se face ziuă, atunci este a treia mântuire, atunci vom fi răpiți. Și atunci când se răpește Biserica, dacă tu nu ești răpit, tu nu ești mântuit.

Când vorbesc lucrul acesta, eu vorbesc în primul rând de mine. Suntem într-o vreme când ne cercetăm. Nu contează că suntem doi în adunare, sau zece, sau cinci sute, întrebarea personală este: „Cât mai este până dimineață?” Vezi că este tot noapte. Ceea ce înseamnă: „Fii atent, că ai să adormi dacă nu veghezi!” Și cel care e treaz, și cel care veghează, și cel care este credincios, și acela este în pericol de moarte. „Măi, dar eu fac o slujbă, sunt pocăit, am experiență. Stai oleacă, că nu-i chiar așa.” Eu v-am spus, de exemplu, că lucram pe mașini mari, și mergeam și o zi și două fără să dorm deloc. Mă duceam la Moscova, 1700 km, fără să dorm deloc. Am mers odată la Moscova, și după 1000 de km, toți din mașină au spus: „Măi, trebuie să ne odihnim. Este ora 3.” „Mie nu mi-e somn” - le-am zis. Se supărau, așa că am oprit. Eu nu pot să dorm în mașină. Toți s-au culcat, dar eu am patrulat în jurul mașinii vreo două ceasuri. La urmă s-au trezit. „Gata, ați dormit?” „Da!” „Bun, atunci hai să mergem mai departe.” Așa a fost, dar când am trecut de 50 de ani, când vremea se apropie, când vine bătrânețea, am început să mă trezesc câteodată că merg pe sensul celălalt. Și care-i pericolul? Moartea. Slavă Domnului că am scăpat uneori la fracțiune de secundă. Puteam să mă duc la Isus, sau nu. N-am fost atent.

Vă dați seama, cu cât te încrezi în tine mai mult, cu atât trebuie să te gândești mai mult că întotdeauna ești în pericol. Aceia care s-au încrezut în ei înșiși, și care de acum erau salvați în bărcile de salvare, și răsuflau ușurați: „Noi suntem salvați!”... se gândeau poate: „Din 1000, 723 s-au dus la fund împreună cu nava, și noi am rămas în viață.” Dar, și din aceștia 200 rămân doar 137 în viață. AU MURIT SALVAȚI! Salvați în barcă au murit. Pentru că n-au vegheat și au adormit. Fraților, mulți salvați se duc în adormire. La miezul nopții, lupta acesta de adormire... Să-L rugăm pe Dumnezeu: „Doamne, ajută-mă să mă țin treaz.” Eu să mă țin, fraților. Și împreună cu dvs. și împreună cu biserica lui Cristos universală, cu toți pocăiții care sunt renăscuți și sunt numiți copii ai lui Dumnezeu cu adevărat.

Să mă țin. Ați întârziat vreodată la tren? Vă dați seama că trenul pleacă la 5:05 și tu ai venit la 5:08! Ai urcat în tren sau nu? Sau ai venit la 5:06. Un minut ai întârziat. „Măi, ai întârziat la tren?” „Am întârziat.” „Cât?” „Păi, patru ceasuri!” „Ei, cum măi patru ceasuri? Dar eu am întârziat numai un minut.” „Și tu nu te-ai dus. Nici eu nu m-am dus.” „Dar eu n-am întârziat decât un minut!” „Nu contează diferența, esența este că nici tu nu te-ai urcat în tren. Și tu l-ai pierdut.” Cineva a adormit acum, tu poți să adormi peste o lună. Vă dați seama? Vine Isus la noapte, și tu poți să adormi cu două ceasuri înainte de a veni Isus. N-ai vegheat, te-ai certat cu cineva, ai luat un pahar de vin și te-ai îmbătat, ai fumat, ai înjurat pe cineva, ai făcut ceva un rău... ai adormit spiritual... te duci în pierzarea veșnică. Dacă pierzarea veșnică ar fi ca o închisoare... a făcut o crimă... i-a dat 25 de ani... e greu, dar o să treacă... eu acum am 25, la 50 de ani măcar voi fi liber... și trăiesc cu o nădejde. Dar veșnicia nu este 25 de ani, nu este 100.

La Tesaloniceni scrie: „Noi, cei vii, nu vom lua-o înaintea celor adormiți...” Vor învia ei, li se va da un trup nou, ceresc, nemuritor... vom fi răpiți. Dar acei care au rămas păcătoși, la vremea lor, când vor învia, la sfârșitul lumii... Aceia vor învia și ei, numai că ei se vor duce în iad. Și mulți din aceia poate au umblat pe la adunare, poate au învățat și pe alții.

Acum aș vrea să citim Isaia 57:15.

Căci așa vorbește Cel Preaînalt, a cărui locuință este veșnică și al cărui Nume este sfânt: „Eu locuiesc în locuri înalte și în sfințenie, dar sunt cu omul zdrobit și smerit, ca să înviorez duhurile smerite și să îmbărbătez inimile zdrobite. (Isaia 57:15)

Zdrobit înseamnă că omul este hotărât să meargă la smerenie. El nu se mai ține tare. El nu mai este nimic. El este zdrobit. Eu-l lui nu mai există. Și se smerește. Și Dumnezeu spune: „Iată, Eu sunt cu omul acesta!” Ce să-i fac? Uitați-vă. „Să-l înviorez, să-l îmbărbătez.” Ce avem noi nevoie cel mai mult? Noi cădem mereu în apăsare, și avem nevoie de înviorare, de încurajare, de îmbărbătare, de putere. Noi dacă ne zdrobim inimile noastre, viața noastră, ne smerim înaintea lui Dumnezeu, El vine și ne înviorează, El vine și ne încurajează, El vine și ne dă putere, El vine și ne apucă de mână, ca un ghid din acela care te conduce pe munte. El doar îți spune: „Calcă aici, calcă dincolo. Numai nu te uita în părți.” Sunt locuri periculoase. Cineva mi-a spus de un drum periculos de munte, undeva pe lângă Brașov. Foarte periculos. Acolo trebuie să fii foarte atent dacă urci. Trebuie să asculți de ghid. „Calcă aici, calcă aici, calcă aici, calcă aici... Dar nu te uita în jos.” Și când ajungi sus acolo este un loc, și-ți dă binoclul și-ți spune: „Uite pe unde ai venit. Dacă nu mă ascultai, nu ajungeai.”

Așa cum spune în Psalmul 73: „Însă eu sunt totdeauna cu Tine, Tu m-ai apucat de mâna dreaptă; mă vei călăuzi cu sfatul Tău, apoi mă vei primi în slavă.” (Psalm 73:23-24)

Vedeți? „Eu sunt cu tine totdeauna!” „Mă ții de mână.” Acesta este Dumnezeul nostru. „Cu sfatul Tău” - adică cu biblia. Totdeauna trebuie să-L întrebăm pe Dumnezeu: „Doamne, îți place de mine, sau nu-ți place?” Și să nu ne bazăm că mâine vom face pasul acesta. Că mâine poate să se întâmple ceva cu tine, mâine poți să pici în adormire, nu se știe dacă mâine te mai scoli din pat. Nu se știe. Se vorbea mai înainte de un frate care a murit. Eu nu știu cum o fi plecat în veșnicie, dar vă spun alții cum au plecat. S-au culcat seara... Mergeam odată pe un drum și m-am oprit. „Măi, dar cine a murit de este atâta lume?” „Păi dar, un om destul de tânăr. Așa un gospodar la noi în sat. Îi mergeau afacerile. A făcut și asta în sat, și cealaltă. Și cu oamenii era așa de bun. Și seara s-a simțit puțin rău și s-a culcat. Și noaptea nevasta lui l-a apucat așa de umeri: «Măi Vasilică!» El era mort. Dar nu s-a plâns niciodată că ar fi bolnav. S-a oprit inima.”

Frați și surori, să ne învioreze Domnul duhurile smerite și să ne îmbărbăteze inimile zdrobite. La smerenie și la zdrobire - asta este datoria noastră. Sau asta este alarma noastră. Haideți să ne ridicăm în sus. Să ne ridicăm la ultimul nivel al corabiei, să ne îmbrăcăm cu cămașa, haina neprihănirii. Haina să ne fie curată, nepătată. Dar cei care s-au ocupat de viața aceasta, cred altceva: „Nu... Vaporul acesta nu se poate scufunda.” N-AU LUAT AMINTE LA ALARMĂ! N-AU CREZUT! Chiar și în 1912, la primul Titanic, mulți n-au crezut. Unii mai veghetori îndemnau: „Măi, trebuie să sărim în apă. Ne vor da bărci de salvare.” Dar altora nu le venea să creadă: „Nu se poate. Asta este o încercare, un experiment. Vor să vadă cum ne comportăm noi în situații de criză. Dar nu se poate ca așa corabie să se scufunde. Toți învățații lumii s-au adunat și au proiectat-o, și acum să se scufunde? Nu există așa ceva.”

Frați și surori, aceștia s-au dus la fund și apoi în pierzarea veșnică, dar cel care este cu inima zdrobită, cel care crede în Domnul Isus, vine la El. Unde la El? În primul rând vine la Cuvânt. Vine la oglindă. V-ați uitat în oglindă azi? Eu m-am uitat. Toți ne uităm. Eu vă întreb acum: dacă v-ați uitat, ce v-a dat oglinda? Sau, ce dă oglinda dacă te uiți? Partea feminină se uită mai mult în oglindă, ca să se aranjeze mai mult. Eu întreb: ce dă oglinda? Avem oglindă și pe hol, și în sufragerie poate, și în baie. Cumpărăm și dulapul cu oglindă. Ce-ți dă oglinda? Și stau alții mult în oglindă. Eu stau 5-10 minute. Este diferență să stai 5 minute sau 20 minute la oglindă? Fraților, hai să ne gândim un lucru. Vă spun ce dă oglinda. Oglinda dă ceva. Uitați, biblia acesta din mâna mea este oglinda sufletului meu. Dacă eu mă uit într-însa și citesc, și apoi am închis-o... m-a schimbat sau nu m-a schimbat? Cuvântul mă schimbă sau nu? („Normal” - spune cineva)

Stați să vă spun cum mă schimbă Cuvântul. Oglinda nu schimbă pe om. Dacă te-ai uitat în oglindă și te vezi undeva pe față murdar, oglinda nu te curăță. Oglinda insistă în tine dorința: „Du-te, măi, și te spală. Du-te, măi, la baie. Măi, du-te!” Și lăuntrul nostru insistă asupra dorințelor tale: „Du-te, măi! Du-te, măi! Du-te!” Nicio femeie n-a plecat din fața oglinzii cu o dungă neagră pe față de la ceaun. Se duce imediat la baie, da? Cuvântul lui Dumnezeu (biblia) este oglinda sufletului nostru. Dar, oricât te-ai uita în Cuvântul lui Dumnezeu, nu te cureți, dacă nu urmează acțiunea. Cuvântul îți spune: „Du-te, măi, la izvorul curățitor! Du-te la Golgota! Du-te și smerește-te! Pocăiește-te, măi! Cere-ți iertare! Mărturisește-te înaintea lui Dumnezeu că ești un păcătos. Ai nevoie de schimbare, ai nevoie de înviorare, ai nevoie de încurajare, ai nevoie de pocăință, ai nevoie să te împaci cu Dumnezeu, ca El să te schimbe.” Dacă te uiți și azi, și mâine și poimâine în biblie și nu te duci la izvor, NU EȘTI SALVAT. Biblia nu curăță! Ea este de folos numai atunci când? Când tu asculți, când tu auzi glasul acesta că-ți spune „Du-te și spală-ți fața! Du-te și spală-ți inima! Du-te și spală-ți cugetul! Du-te și te spală de păcate! Du-te la Golgota! Drumul e acolo!”

Biblia este un îndrumător unde? La Golgota. Când ne uităm în Cuvânt, găsim aici și Golgota, găsim și izvorul, găsim și pe Cel care se ocupă de spălarea noastră. Aici Îl găsim. Dar dacă noi numai ne uităm și am închis-o, și-o avem așa în raft ca la muzeu... nu ne va ajuta cu nimic.

Frați și surori, vreau în încheiere să-mi spun mie și la toți. Să ne rugăm lui Dumnezeu: „Doamne, ajută-ne să ne ținem, să ne luptăm să n-adormim. Să intrăm pe porțile Noului Ierusalim.” Cine-și dorește ca să vină Cristos pe pământ? Așteptați venirea lui Isus? Eu n-aș vrea să ajung la venirea lui Isus. Eu nu vreau. Eu vreau să ajung la Răpire. Când va veni Domnul în toată slava Sa, cu toți sfinții îngeri, va ședea pe scaunul de Domnie, va judeca Neamurile. Noi nu mai trebuie să fim atunci. Noi trebuie să fim luați la cer ca Mireasă, la nunta Mielului. Așa scrie Scriptura. Vom fi răpiți la cer. Dar când va veni Isus, El vine altfel, vine ca Salvator al evreilor și ca Judecător pentru cei care nu s-au pocăit dintre Neamuri.

Cineva era gata să se înece într-un lac. Și striga: „Ajutor! Ajutor!” Și trecea pe acolo un om. Omul acela, când l-a văzut, a sărit în apă și l-a salvat. Și a trecut timpul, și într-o zi omul acela care era să se înece face o crimă. Și a fost prins și dus la tribunal. Când a ajuns la tribunal și a ieșit judecătorul să dea sentința, omul acela s-a bucurat. Și judecătorul îl întreabă: „Dar de ce te-ai bucurat când m-ai văzut?” „Păi, ții minte acum trei ani în urmă? M-ai salvat din lac când eram gata să mă înec. Așa om bun eu n-am mai întâlnit. Tu ți-ai riscat viața pentru mine. Cred că și acum ai să mă salvezi.” „Dragul meu, atunci eram salvator, dar acum sunt judecător. Acum eu trebuie să citesc Legea. Eu numai atâta, sentința ți-o citesc.” Vă dați seama? Domnul Isus este Mântuitor. Și este scris la Romani: „Uită-te la bunătatea lui Dumnezeu...” (față de cei ce s-au pocăit), dar continuă cuvântul: „și la asprimea lui Dumnezeu” (față de cei ce nu s-au pocăit). Dumnezeu este atât de milos, dar justiția lui Dumnezeu cere pedeapsă pentru păcat. El urăște păcatul. El nu poate să ia în rai un om păcătos, neiertat. Dar un om este iertat doar atunci când s-a pocăit. „Doamne, spală-mă!” Și El te spală. Pe nimeni nu pune cu de-a sila.

Fraților, este noapte spre ziuă, dar tot mai este noapte. Hai, cu gândul acesta, să trăim azi și mâine. Să îngrijim de familiile noastre, să mai facem reparație la casă, mai schimbăm mașina... Dar să știm un lucru: în orice moment noi putem să lăsăm toate acestea. Și, vai de noi, dacă nu vom avea cineva dintre noi parte de Răpire.

Am început din punct de vedere economic. Din punct de vedere politic... Nu știu multă politică, dar mai aud și eu câte ceva. Nu urmăresc... că în lumea asta dacă te-ai potrivi la tot ce se spune... Dar cineva îi spune la un evreu: „Uite, lumea arabă vrea să vă șteargă de pe fața pământului. Ce veți face dacă mâine se pornește războiul?” Evreul acela nu s-a descurajat și i-a răspuns: „Ei, dacă se va mai porni un război împotriva noastră, noi o să mai avem o sărbătoare: ca sărbătoarea Purim, ca înnoirea Templului, ... Are să ne salveze, și noi vom birui iar. Ce dacă ei sunt mulți?” O să aibă o sărbătoare. Cu adevărat ei vor avea o sărbătoare... Numai câți dintre ei? Vă dați seama câți vor muri? Și numai în vremea de pe urmă, când vine Isus și judecă oamenii, toți care rămân în viață îi salvează Isus în mia de ani. Dar ei rămân acolo o rămășiță, o mână de evrei. Toți ceilalți mor. „Sângele Lui să cadă” Asupra cui? „... Asupra noastră, asupra copiilor noștri și a copiilor copiilor noștri.” Și până în vremea asta, 2019, evreii sunt tot blestemați de părinții lor. Numai îndurarea lui Dumnezeu față de Avraam, Isaac și Iacov, și îndurarea față de David (căci i-a promis lui David că rămășița va fi mântuită) va face să fie acolo o rămășiță. Cineva spunea că este posibil că undeva în munții Damascului se vor ascunde evreii și acolo îi va păzi Cristos, apoi le dă mia de ani să trăiască.

Fraților, vremea noastră este acuma, ca noi să fim răpiți la cer. Să nu dormităm. Este scris la Petru: „Vegheați, pentru că vrăjmașul vostru, diavolul, răcnește ca un leu și caută pe cine să înghită.” Pe cine să înghită? Pe lume? Nu! Pe mine, pe tine... Să-i înghită chiar și pe cei aleși, dacă va fi cu putință. Dacă va fi cu putință, să-i amăgească chiar și pe aleșii Lui, să nu se ducă în rai. Asta este vremea care o trăim. Să ne trezim din somn și să veghem. Să cerem de la Domnul îndurare să ajungem până atunci, să ne ia la cer. Slăvit și preamărit să fie Domnul în veci. Amin!
-------------------------------------
Acesta a fost mesajul. Acuma mă gândesc: dacă aș fi noaptea, undeva pe mare, într-o barcă de salvare, și ar trebui să stau treaz până dimineața, altfel aș muri, ce măsuri practice ar trebui să iau? Ce lucruri practice ar trebui să fac?

Și dacă acum este noapte groasă în jurul nostru, pe pământul acesta pe care trăim, și pericolul de ațipire este imens, și mulți chiar au ațipit și au adormit în jurul nostru, eu ce ar trebui să fac practic ca să nu adorm? Și ce ar trebui să fac practic ca să-i țin și pe alții de lângă mine să nu adoarmă? Și adunarea în care mă aflu ce ar trebui să facă practic ca să nu ațipim?

De asta spuneam că mesajul poate fi o viziune pentru anul care urmează. Vine Domnul! Cum să nu ațipim, și cum să-i trezim pe cei care au adormit, pentru ca Răpirea să ne găsească în veghere, să ne găsească pregătiți gata?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu