luni, 26 octombrie 2015


COMORI DEZGROPATE


1. IOSIF TRIFA - Mai lângă Domnul meu
2. IOSIF TRIFA - Corabia lui Noe
3. IOSIF TRIFA - Fiul cel pierdut
4. IOSIF TRIFA - Adânciri în Evanghelia Mântuitorului
5. IOSIF TRIFA - 600 de istorioare religioase
6. PATERICUL EGIPTEAN (fragmente)

Acum câteva săptămâni, într-o dimineață, Dumnezeu mi-a vorbit prin următoarele versete din Proverbe: „Pleacă-ţi urechea şi ascultă cuvintele înţelepţilor, şi ia învăţătura mea în inimă. – Căci este bine să le păstrezi înăuntrul tău şi să-ţi fie toate deodată pe buze.” – (Proverbe 22:17-18)


În primul rând atenția noastră trebuie ațintită zilnic (nu săptămânal sau lunar) spre CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU, care trebuie să locuiască în inimă, adică în lăuntrul cel mai adânc al nostru. Cu durere constat de mulți ani că unii frați n-au reușit, în zeci de ani chiar, să se disciplineze și să aibă un timp zilnic rezervat pentru întâlnirea cu Domnul prin Cuvânt. Voi posta pe blog câteva sfaturi simple ale unui om al lui Dumnezeu, George Muller, cu privire la citirea zilnică a Bibliei. El a citit timp de mai bine de 50 de ani, în fiecare zi, un pasaj din Vechiul Testament și unul din Noul Testament. Și Dumnezeu l-a făcut și prin aceasta un om puternic.

În al doilea rând, versetele de mai spus ne spun să ne plecăm urechea și să ascultăm și CUVINTELE ÎNȚELEPȚILOR. Și aceștia au ceva folositor de spus din partea lui Dumnezeu, care să ne ajute în drumul nostru spre cer.

În toate veacurile au existat înțelepți, de la care avem ce să învățăm. Dumnezeu a făcut să-mi cadă în mână în ultima vreme o carte mai puțin cunoscută de evanghelici, și anume Patericul egiptean. Este o carte care cuprinde învățături și experiențe duhovnicești ale călugărilor care au trăit în pustia Egiptului prin anii 300-400. În Pateric aflăm mărturii vii despre cum au trăit și au înțeles pe Dumnezeu oameni care s-au lepădat de lume, consacrându-și toată viața căutării lui Dumnezeu. Am dat la începutul articolului un link către o selecție făcută de mine din Pateric.

Și tot din înțelepciunea oamenilor lui Dumnezeu, am dat la începutul articolului câteva linkuri spre unele cărți deosebite ale părintelui Iosif Trifa, întemeietorul mișcării Oastea Domnului din România. Vă recomand în mod special cărțile „Mai lângă Domnul meu” și „Corabia lui Noe”. Vă recomand atât să citiți aceste cărți, cât și să le faceți cadou celor care nu-L cunosc încă pe Domnul. Puteți imprima pdf-urile (pe care le găsiți pe situl liviucanada.ca), sau puteți comanda aceste cărți (cât și altele scrise tot de Iosif trifa) la librăria „Cartea de aur” a Oastei Domnului. După cum putem observa, în zilele acestea oamenii ne ascultă cu greu să le vestim Evanghelia, dar o carte făcută cadou, omul o poate citi liniștit în cămăruța lui, și Duhul Sfânt se poate folosi de ea pentru a-L atrage pe calea Domnului.

Am făcut această experiență în ultimul timp, și am văzut destui oameni deschiși să citească o carte religioasă, mai ales că este scrisă de un preot. Am trimis unor colegi de servici sau la alți prieteni următorul mesaj: „Buna ziua. Am citit recent câteva cărți scrise de preotul Iosif Trifa prin anii 1930. Două dintre ele mi-au plăcut în mod deosebit, încat mi-ar plăcea să le dăruiesc tuturor celor interesați de mântuirea sufletului lor. Ele se numesc "Mai lângă Domnul meu" și "Corabia lui Noe". M-am gândit și la dvs. și la familia dvs. și mi-ar face plăcere să vi le daruiesc. Dacă doriți și dvs., vi le pot aduce la birou. Cu respect, Dan Ghimbășanu.”

Și, mare mi-a fost bucuria, când unii au acceptat încântați.

Și, în final, nu mă pot abține să nu vă recomand o carte tot de Iosif Trifa, și anume „600 istorioare religioase”, plină de pilde și întâmplări duhovnicești de tot felul. Este la fel de bună și utilă atât pentru adulți cât și pentru cei mici. Și pe aceasta o puteți comanda la librăria „Cartea de Aur” sau o puteți multiplica de pe situl amintit. Prin această carte și prin altele scrise de părintele Iosif Trifa, ca și prin câteva cărți scrise de Richard Wurmbrand („Drumul spre culmi” și „Mai mult decât biruitori”), am redescoperit frumusețea și utilitatea pildelor și povestioarelor în transmiterea marilor adevăruri ale Scripturii. Este, dacă vreți, unul din modurile în care Domnul Isus a expus adevărul ucenicilor Lui și oamenilor din popor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu