TĂCERE
FĂ
LINIȘTE CA SĂ-L AUZI PE DUMNEZEU!
FĂ
LINIȘTE CA SĂ OBSERVI MIȘCAREA DUHULUI!
Primul
stâlp de rezistență este timpul tău de intimitate cu Dumnezeu.
Este timpul tău de tăcere. Nu faci altceva decât să asculți. La
sfârșitul acestui timp trebuie să poți spune, și să poți
scrie, ce ai primit de la Domnul. Apostolul Ioan scrie: „Și noi
toți am primit din plinătatea Lui și har după har.” (Ioan
1:16). Este timpul tău în care primești de la El: învățătură,
mângâiere, descoperire, atenționare, …
Ceea
ce primești în cămăruță, în tăcere, în fața Cuvântului
Bibliei, este inestimabil, este baza vieții de credință. Dacă nu
primești, nu ai nimic. Dacă nu primești, nu ai ce dărui altora.
Este
nevoie de tăcere în cămăruța ta, pentru a auzi cuvintele
Domnului, și este nevoie de tăcere pe tot parcursul zilei, pentru a
observa mișcarea Duhului.
Așa
cum scriam în introducere, m-am
gândit ca fiecare STÂLP DE REZISTENȚĂ să presupună ceva
concret, o acțiune concretă, să nu fie ceva teoretic. De asemenea,
am cercetat să văd în ce măsură fiecare STÂLP DE REZISTENȚĂ
îmi oferă o siguranță că merg pe drumul cel bun către Împărăția
cerurilor.
Concret:
Zidește
acest stâlp de rezistență în viața ta:
(1)
Formează-ți obiceiul timpului de intimitate cu Dumnezeu, la fel de
stabil și de neclintit, precum este timpul alocat serviciului tău
(sau școlii), sau timpul alocat somnului, sau timpul alocat meselor;
(2)
Taci, elimină zgomotele exterioare și interioare, citește în
liniște din Scriptură;
(3)
Fii atent și învață să percepi (să sesizezi) momentele în care
Dumnezeu îți vorbește;
(4)
Meditează la ce crezi că a vrut Domnul să-ți comunice, și
așterne pe hârtie gândurile venite de la El;
(5)
La sfârșitul timpului de părtășie cu Domnul, mai treci odată în
revistă cele primite de la Domnul, și apoi roagă-te;
(6)
Pe parcursul zilei, învăță să percepi mișcarea Duhului, să
observi cum te îndeamnă să faci ceva (să dai un telefon, să
ajuți pe cineva, să vorbești ceva cuiva), sau cum te oprește.
Siguranță:
Tozer
spunea: „Dumnezeu vorbește celui ce ia seama.” Faptul că
Dumnezeu îți vorbește, că glasul Lui devine tot mai familiar
pentru tine, că-ți descoperă tainele Lui, că te simți îndrumat,
sfătuit, călăuzit, îți aduce o primă siguranță în viața ta
de credință.
TĂCERE
ÎN VEDEREA
AUZIRII
CUVINTELOR DOMNULUI
O
iau înaintea străjilor de noapte şi deschid ochii, ca să mă
gândesc adânc la cuvântul Tău. (Psalmi 119:148)
Vorbește,
Doamne, căci robul Tău ascultă. (1Samuel 3:9)
Cine
are urechi de auzit să audă. (Marcu 4:9)
Cine
are urechi să asculte ce zice bisericilor Duhul... (Apocalipsa 2:7)
Cine
are urechi să audă! (Apocalipsa 13:9)
MEDITAŢIA
225
„Tot
pământul să tacă înaintea Lui.” (Habacuc 2:20)
Condiția
pentru a-L înțelege pe Dumnezeu e tăcerea. Radioul și televizorul
trebuiesc închise; opriți și celelalte zgomote și, pe cât se
poate, și vorbăria excesivă! .
Multe
suflete nu-L află pe atât de tăcutul Dumnezeu din cauza multei
zarve din casă, a prea multelor vorbe fără rost. Nu cunosc tăcere
fără rost. Tăcerea e întregul în care vorbele sunt doar
fărâmituri.
În
momentul când descoperi profunzimea Cuvântului sau adâncimea
vorbelor cuiva, vei ști că ele izvorăsc dintr-o tăcere adâncă.
Așadar, de ce n-ai merge chiar la izvor? De ce să te oprești la
cuvinte, când „El ne va duce la izvoarele vieții”?
Am
călătorit de mai multe ori în jurul pământului, dar cele mai
interesante călătorii le-am făcut în tăcere, în adâncimea
inimii mele, singurul loc unde Dumnezeu dorește să mă întâlnească.
Uită
zgomotele de afară; uită-le și pe cele dinlăuntru: frământările,
obsesiile, grijile. Intră pe poarta de aur în tărâmul tăcerii
unde te așteaptă Mirele!
MEDITAŢIA
159
„Intră
în cămăruța ta.” (Matei 6:6)
Unele
din sfaturile pe care ni le dau filozofii sunt cu totul împotriva
firii. Marc Aureliu a scris: „Oamenii caută odihnă la sate, pe
plaje, în munți. Asta e vulgar, căci e mult mai simplu să te
retragi în tine însuți, ori de câte ori vrei. Nicăieri nu
găsește omul mai multă pace și liniște decât în lăuntrul
sufletului său.”
Fără
îndoială că poți găsi pace interioară în mijlocul zgomotului,
dar aceasta presupune un efort uriaș. De ce n-am urma mai bunul
exemplu și învățătura. Maestrului, care mergea în locuri pustii
și în munți ca să se roage? Iar dacă aceasta nu e la îndemână,
de ce să nu recurgi la liniștea cămăruței tale?
Zgomotul
acestei ere tehnologice în care trăim, este parte din complotul
împotriva spiritualității. Televizorul și radioul, printre
altele, fac totul ca să n-ai un pic de liniște. Îndrăgostiții și
prietenii au uitat arta de a se plimba sau a ședea alături în
liniște. Mai mult de 80% din cuvintele scrise sau rostite sunt
lipsite de importanță.
Evreii,
cărora Dumnezeu le-a dat întâia Sa revelație, nu au cuvântul
„cuvânt.” Prin ei ne-a fost dat Cuvântul lui Dumnezeu, dar nu
ai cum exprima aceasta în limba ebraică.
Ca
să spună „cuvânt” ei folosesc „davar” care înseamnă
„lucru real.” Să spunem și să ascultăm cuvinte numai dacă
ele nu sunt vorbărie goală, ci realități.
În
evreiește, introducerea Evangheliei după Ioan declară: „La
început a fost lucrul real („davar”), și lucrul real era cu
Dumnezeu, și lucrul real era Dumnezeu.”
În
loc să ne pierdem vremea în discuții inutile despre lucruri care
nu sunt de importanță reală, haideți, mai degrabă, să petrecem
mult timp în cămăruțele noastre, în părtășie liniștită cu
Dumnezeu.
MEDITAŢIA
104
„Cercetați
Scripturile.” (Ioan 5:39)
În
timpul persecuției dintre 1836 și 1861, creștinii din Madagascar
nu numai că și-au păstrat vie credința citind în ascuns Biblia
dar au și provocat, în felul acesta, o mărire de zece ori a
numărului lor. Triburile montane Formosan, aproape neatinse de
creștinism înainte de cel de-al doilea război mondial, au rezistat
presiunii japoneze și s-au unit cu puternicele comunități creștine
a căror singură bază era studiul Bibliei. În Kenya, sub
amenințarea lui Mau Mau, creștinii puternic înrădăcinați în
Biblie au fost aceia care s-au opus cu strășnicie practicării
jurământului păgân Kikuyu. Vigoarea bisericilor indigene depinde
de măsura în care ele sunt legate de Biblie. Biserica, în calitate
de organizație, sau chiar preoții și misionarii ei, pot fi
zdrobite dar nu desființate atâta vreme cât creștinii au și
citesc Biblia.
Nu
pretutindeni în lume este persecuție, dar pretutindeni lumea se
opune cu dușmănie creștinismului adevărat. Trebuie să fim buni
cunoscători ai Scripturii dacă vrem ca credința noastră să
supraviețuiască.
În
China Roșie, oamenii sunt forțați să recite, în case și pe
străzi, cartea așa-zisei „gândiri” a lui Mao, cel mai odios
volum vomitat vreodată de gura otrăvită a iadului. Pe de altă
parte, Erasmus, unul din cei mai mari traducători ai Bibliei,
spunea: „Aș dori ca orice om să poată cânta părți din
Scriptură în timp ce-și ară pământul.” Vorbiți între voi cu
psalmi și Versete de Aur. În aceasta stă salvarea Bisericii.
Mulțumește
lui Dumnezeu că aparții acelei elite de 40% din populația lumii,
care știe să citească. Mulțumește lui Dumnezeu că aparții
cercului și mai restrâns al celor care pot avea o Biblie
(inaccesibilă pentru jumătate din omenire). Ești privilegiat și
prin faptul că poți să-ți cumperi o Biblie (Mulți creștini din
America Latină, Africa și India își doresc o Biblie dar n-au bani
să și-o cumpere). Fă din cercetarea Scripturii preocuparea ta
zilnică de căpetenie.
MEDITAŢIA
110
„Toată
Scriptura este insuflată de Dumnezeu.” (2 Timotei 3:16)
În
timpul Reformei, Thomas Müntzer își bătea joc de Luther numindu-l
„scrib aservit literei moartea Bibliei.” Îl poreclise
„Înfulecă-Biblie” adăugând că „... n-are niciun rost să
înghiți Biblia de o sută de mii de ori.” Religia lui Müntzer se
axa pe ideea posedării Duhului Celui Viu. Răspunsul lui Luther veni
prompt: nu va asculta nicicând de Müntzer, deși primise Duhul
Sfânt pe deplin, decât dacă acesta îi aducea dovezi din
Scriptură!
Luther
avea dreptate. Mult înaintea lui, Sf. Ieronim scrisese: „A nu
cunoaște Scriptura înseamnă a nu-L cunoaște pe Hristos. Un om
bine înrădăcinat în Scriptură este un bastion al Bisericii.”
Contradicția
dintre ideea de a fi condus de Duhul și aceea de a fi condus de
Scriptură este artificială, căci cei conduși dinlăuntru de Duhul
Sfânt sunt în asentimentul ei și o percep ca fiind „adevărată
și dovedindu-și prin sine însăși autenticitatea” (Calvin).
Dacă
un om, care pretinde că vorbele îi sunt inspirate de Duhul Sfânt
trebuie să o și dovedească, nu la fel stau lucrurile cu Biblia. Ea
n-ar trebui să constituie subiect de discuții și argumentări
raționale. Am primit-o din gura lui Dumnezeu prin intermediul
slujitorilor Săi, ceea ce o situează deasupra oricărui raționament
uman. Citind-o cu credință, Îl percepi pe însuși Dumnezeu. Și
este greșit să o crezi doar datorită argumentelor care îi
dovedesc adevărul. Nu noi judecăm Cuvântul lui Dumnezeu, ci
cuvântul ne judecă pe noi. El este Adevărul de nebiruit căruia
creștinii I se subordonează total. Nu îngădui vreunui duh străin
să te despartă de El.
MEDITAŢIA
3
„Domnul
însă este în Templul Lui cel sfânt. Tot pământul
să
tacă înaintea Lui!” (Habacuc 2:20)
Cu
două mii de ani în urmă un om politic atenian numit Phocion
aștepta cu un aer obosit, în timp ce bărbierul prezenta pentru
clientul pe care-l bărbierea, un rezumat al situației politice
ateniene. În cele din urmă, bărbierul s-a întors spre Phocion și
i-a zis: „Cum doriți să vă ajustez barba?”, la care acesta a
replicat: „în tăcere”. Acest răspuns simplu este adesea citat
în literatura universală.
Noi
suntem victimele unei conspirații împotriva liniștii, fără de
care viața spirituală nu este posibilă. Suntem zilnic supuși
zgomotelor de mașini, trenuri, avioane, radio, TV, aspiratoare,
mașini de spălat, ventilatoare, ca să nu mai pomenim de flecăreala
copiilor și multa vorbărie fără rost a adulților.
Am
cunoscut creștini care și-au petrecut ani, închiși singuri în
celulă, într-o liniște desăvârșită. Când au auzit din nou
voce umană, au rămas surprinși de atâta vorbărie fără rost.
Dacă
vrei să ajungi la Dumnezeu, creează puțină liniște în jurul
tău. Închide toate porțile prin care zgomotul intră în viața
ta. Intră în cămăruța ta, sau învață pe cei din preajma ta să
păstreze liniște în anumite momente ale zilei.
Dar
tăcerea nu este în întregime tăcută. Gemetele unui om care
suferă, lacrimile suferinței, strigătul bucuriei adevărate, cele
mai serioase discuții, mulțimea predicilor și adevărul
științific, sunt întipărite în liniștea care ne înconjoară.
Deasupra tuturor acestora, vei auzi glasul lui Dumnezeu. Și vei avea
o revelație dacă vei asculta, asemenea lui Isus, atunci când a
petrecut singur nopți întregi în rugăciune pe munte.
TĂCERE
ÎN VEDEREA
OBSERVĂRII
MIȘCĂRII DUHULUI
Îndată
Duhul a mânat pe Isus în pustiu. (Marcu 1:12)
El
(Simeon) a venit în Templu, mânat de Duhul. (Lc. 2:27)
Ajunși
lângă Misia, se pregăteau să intre în Bitinia; dar Duhul lui
Isus nu le-a dat voie. (Faptele apostolilor 16:7)
MEDITAŢIA
176
„Și
a văzut Duhul lui Dumnezeu pogorându-se
în
chip de porumbel.” (Matei 3:16)
Porumbelul
este gingaș, prietenos cu oamenii, ca și Duhul Sfânt și, de
aceea, el este un simbol potrivit pentru Hristos. Duhul Sfânt și
porumbelul au unele lucruri în comun.
Dacă
vrei să observi un porumbel, trebuie să fii foarte atent și
liniștit. Aceste mici creaturi ale lui Dumnezeu nu-și dezvăluie
identitatea omului zgomotos. Cel ce dorește să le cunoască,
trebuie să-și dezvolte calități speciale de a observa fără a fi
observat, și de a auzi fără să fie auzit.
La
fel se întâmplă cu Duhul. Trebuie să stai liniștit și tăcut
înaintea Lui (Habacuc 2:20). Duhul Sfânt nu se manifestă la fel
atunci când Se simte observat și atunci când este în largul Său.
În
primul caz, El este suspicios, preocupat de modul în care Îi vor fi
interpretate acțiunile. Dumnezeu le spune evreilor: „Voiam să zic
că îi voi lua cu o suflare, le voi șterge pomenirea dintre
oameni. Dar Mă tem de ocările vrăjmașilor, Mă tem ca nu cumva
vrăjmașii lor să se amăgească și să zică: «Mâna
noastră cea puternică și nu Domnul a făcut toate aceste
lucruri»...”
(Deuteronom 32:26,27).
Duhul
știe că este observat de dușmani și Se arată a fi temător să
nu fie interpretat greșit. Domnul a declarat: „Vorbesc astfel
pentru norodul care stă aici” (Ioan 11:42). Pentru a înțelege ce
ar fi spus Isus dacă nu era influențat de cei ce se aflau în
imediata Lui apropiere, ar trebui să ne plasăm noi înșine la o
oarecare distanță.
Când
este observat de dușmani, de cei care mereu se plâng, sau de
curioși, Duhul, ca și un porumbel, nu mai reacționează normal.
Stai
liniștit, nu interveni în nici un fel și lasă Duhul să facă
ceea ce dorește.
NOTĂ:
Meditațiile
sunt extrase din volumul „Drumul spre culmi” de Richard
Wurmbrand.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu