joi, 22 martie 2018

Creștinii plictisiți și frumusețea Domnului

Cu durere aud parcă tot mai des de creștini care se plâng că se plictisesc. Oricâte preocupări ar încerca, tot degeaba. Mai butonează telefonul mobil (cel mai adesea), mai trec în revistă canalele TV, mai derulează mesajele primite pe Facebook sau canalele de știri... Dar... tot plictiseală.

Un lucru cer de la Domnul ȘI-L DORESC FIERBINTE: aş vrea să locuiesc toată viaţa mea în Casa Domnului, ca să privesc frumuseţea Domnului şi să mă minunez de templul Lui.(Psalm 27:4)

---------------------------------------

Pe de altă parte, am constatat cu uimire că cei care joacă jocuri pe calculator sau pe telefonul mobil (din păcate sunt și creștini printre aceștia), nu se plictisesc niciodată. Unora nu le ajung nici nopțile, la câtă pasiune au pentru așa ceva.

Știm că cele mai multe jocuri sunt organizate pe nivele. Luăm ca exemplu, un joc cu bătaie. La primul nivel te confrunți cu un ageamiu, pe care îl bați relativ repede, și treci la următorul nivel. La nivelul 2 dai de unul mai răsărit puțin, dar nici cu ăsta nu ai mari probleme. Și, din nivel în nivel, la nivelul 100 să zicem, ajungi la alde Casius Clay sau George Foreman, niște profesioniști. Mai departe începi să te lupți cu uriași sau monștri. Fiecare nou nivel de complexitate aduce o nouă pasiune de a-l cuceri și pe acesta.

Am cercetat să văd care sunt jocurile cu cele mai multe nivele. Unii vorbeau de un joc cu 300 de nivele, și li se păreau multe. Dar apoi altul spunea că există un joc cu 2 mild de nivele, așa că se pot juca la el părinții, copiii, nepoții și strănepoții, până la a nu știu câta generație. Și, în fine, un englez vorbea de un joc care "never ends" (nu se sfârșește niciodată).



-------------------------------

Și gândul mi s-a dus atunci la Dumnezeu. El este infinit. La fel ca astronomii – care nu se plictisesc niciodată să cerceteze universul infinit, și mereu speră să construiască un telescop mai performant, cu care să descopere alte și alte constelații – creștinii au înaintea lor un Dumnezeu infinit. Nu ne-ar ajunge miliarde de ani lumină ca să explorăm frumusețea Lui ... Și noi să ne plictisim???

Frați și surori, la ce nivel al cunoașterii Domnului Isus Hristos – care este chipul lui Dumnezeu – suntem noi? La nivelul 10, 20, 100, 1000?

Să privim la apostolul Pavel. El poate era la nivelul 10000, dar ce spune el? "Pentru mine, toate lucrurile pe care lumea pune preț (stare materială, frumusețe fizică, carieră, confort, distracții) sunt ca niște gunoaie în comparație cu faptul că am marele privilegiu de a-L cunoaște pe Dumnezeul cerurilor. Și de aceea eu, Pavel, aleg un singur lucru: să mă arunc înainte în cunoașterea Domnului meu Isus Hristos. Frumusețea sacrificiului Său este fără margini. Frumusețea dragostei lui de oameni te lasă fără cuvinte."

Ba încă şi acum privesc toate aceste lucruri ca o pierdere, faţă de preţul nespus de mare al cunoaşterii lui Hristos Isus, Domnul meu.

Pentru El am pierdut toate şi le socotesc ca un gunoi, ca să câştig pe Hristos.

Şi să-L cunosc pe El şi puterea învierii Lui, şi părtăşia suferinţelor Lui, şi să mă fac asemenea cu moartea Lui; ca să ajung cu orice chip, dacă voi putea, la învierea din morţi. (Filipeni 3:8, 10-11)

Și, revenind la împăratul David:

Un lucru cer de la Domnul ȘI-L DORESC FIERBINTE: aş vrea să locuiesc toată viaţa mea în Casa Domnului, ca să privesc frumuseţea Domnului şi să mă minunez de templul Lui.

-----------------------------------

Practic, ridicarea pe noi nivele ale cunoașterii lui Dumnezeu se face după principiul baloanelor cu nacelă din vechime. În nacelă erau saci cu nisip care țineau balonul la sol. Pe măsură ce aruncai câte un sac de nisip, te înălțai tot mai sus. Așa este și spiritual. Când abandonezi un gunoi al lumii acesteia, și umpli timpul respectiv cu Scriptură, rugăciune, adunare sau slujirea Domnului, atunci te ridici pe o treaptă mai sus.

Nu iubiți lumea, nici lucrurile din lume... (1 Ioan 2:15), căci ele ne țin legați de pământ, în loc să ne luăm zborul spre înălțimile cunoașterii lui Dumnezeu.

Dragă frate și soră, cercetează și vezi, care este gunoiul la care ții, și care te ține legat de pământ, sau la un nivel atât de jos.

Dă-i drumul, și ia-ți zborul mai sus, mai sus, spre cunoașterea Domnului. Amin!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu